tisdag 28 september 2010

Modern musik pt 1

Jag är ytterst dålig på att hålla mig ajour med ny musik men här är några låtar från 00-talet som passar in på CUL DE SAC.

THE SOUNDCARRIERS i had a girl
En vacker folk låt från detta Broadcast-liknande band. Vet inte så mycket om dom men har precis upptäckt denna låt, de ska genast utforskas mer utförligt




ANDY VOTEL fly fly fly
Andy Votel är en artist och DJ som influera mig mycket med sina skivbolag Twisted Nerve (som släppte första Badly Drawn Boy skivorna för över tio år sen) och framför allt Finders Keepers där han släppt flera mixar och samlingar med musik som skulle kunna passa på CUL DE SAC. Mixen MUSIC TO WATCH GIRLS CRY var den som öppnade mig för mycket musik samt ledde mig till musikforumet Very Good Plus som tidigare hette Vinyl Vulture.



HYPNOTIC BRASS ENSEMBLE sankofa
HBE är en grupp med blåsinstrumentalister från Chicago som spelar extremt svängig musik. Jag tycker de har en fantastisk melankolisk känsla lite på samma sätt som Mulatu Astatke. Missa inte detta klipp från NYCs gator.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar