söndag 12 september 2010

Världen runt

Några grooves från hela världen tills nästa CUL DE SAC

PETROS TZAMTZIS & ALLOY tora fevgis
Min favoritsingel från Grekland är med den kände sångaren Petros Tzamtzis här backad av rockgruppen Alloy. Vad jag vet är det den enda singeln som är värd att ha med honom. Båda sidorna har ett hårt groove och fuzzade gitarrer, Påminner om mycket på den turkiska scenen.



JUN MAYAZUMI black room

Från Japan kommer sångerskan Jun Mayazumi och här är en av våra favorit med henne. Den funkiga klubblåten Black Room! en annan favorit med henne är You and the sun



SENAY gercek nerde 
Denna hit kommer från sångerskan Senay i Turkiet. En fantastisk poplåt med en fuzzgitarr like ett ilsket bi.




SECOS E MOLHADOS assim assado

Denna juvel hittade Sasha i New York om jag inte har fel, kan det ha varit på Tropicalia in furs? Det roliga är att jag hade köpte EP där den var med på ungefär samtidigt men missat den här låten! En brasiliansk låt som ger sig in i tävlingen där Os Mutantes är mästarnas mästare men denna låt är klart i deras klass. En låt som får en att vilja lära sig brasiliansk portugisiska. PS sa jag att jag älskar flöjter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar